Sunday, June 5, 2011

KURSUS PEMANTAPAN DAN TRANSFORMASI ORGANISASI

Tahniah diucapkan kepada mereka yang mengikuti Kursus Pemantapan Transformasi Dan Organisasi (KPTO) yang diadakan pada 3-5 Jun 2011 di Kem Permata Alor Gajah Melaka. Kenangan yang cukup indah apabila peserta dari Bakri dipecahkan kepada 2 kumpulan parti iaitu Jam Dan Kunci. Bagi saya yang menyertai parti kunci (pembangkang) amat menyeronokkan kerana banyak idea boleh melakukan kepada parti kerajaan yang sememangnya tidak agresif, terlalu mengikut protokol, tidak ada idea, sering kena sindiran dan hanya retorik semata. bagi parti kami sering menjulang perkataan keadilan, kesaksamaan, generasi muda, pemikiran baru, ketelusan dan sebagainya. sebagai pembangkang juga kami tidak takut kepada pihak kerajaan kerana apa yang mustahak dan terpenting adalah cita-cita kami menegakkan soal negara yang adil, maju dan berjaya. Walaupun ada dalam kumpulan kami yang ditangkap oleh polis (si botak tu) namun tidak mematahkan semangat kami untuk terus berjuang sebagai parti pembangkang. Kami hanya kalah 15 undi sahaja dan jika diadakan semula kami akan LAWAN TETAP LAWAN.

Namun objektif yang rasionalnya bukan emosi yang kami letakkan tapi soalan kerelevanannya dalam sesuatu keputusan yang tidak mengorbankan rakyat teramai, sebab itulah kami akan rasional walaupun duduk sebagai pembangkang. Kami mahukan kerajaan yang baik, kerajaan yang tidak menidakkan orang lain dan kerajaan yang berhatikan rakyat.

selamat berjuang wahai sahabatku tidak kira pembangkang atau kerajaan, keran medium utama kita adalah di P.145 Bakri..............TAKBIR

No comments: