Monday, February 9, 2009

Ku Sangka Pakatan Rakyat Rupanya BN Juga Ku Cari

Aduhai Pakatan Rakyat, baru nak memerintah negeri dah kucar-kacir, baru 5 negeri belum perintah Malaysia lagi. Inilah kerana kepentingan diri, tidak focus kepada rakyat dan imej buruk pada calon juga menjadi isu kegagalan Pakatan Rakyat memerintah negeri. Bukan apa, orang Pakatan Rakyat dulu pun orang BN, mungkin kecewa dengan sikap pemimpin BN atau kepentingan diri di dalam BN tidak diperolehi maka berpindahlah ke Pakatan Rakyat.
Semua rakyat di Malaysia ini mengakui malah di dunia ini tidak menafikan rejim BNlah yang menjadikan Malaysia sebuah Negara yang dikenali dari segai sifat kemanusiaan, keagamaan, pembangunan, pelbagai kaum, keindahan alam semesta, kesukanan, kebudayaan dan pelbagai lagi. Malah pendidikan yang dibangunkan telah menjadikan universiti di Malaysia telah menjadi pilihan warga luar. Inilah kebijaksanaan pemimpin BN dan kestabilan raja yang memerintah.
Apa yang pelik, dari kosong kepada berisi tidak ditanya bagaimana ia diisi, bagaimana Negara ini mempunyai system yang baik untuk rakyat yang berbilang kaum dan bagaimana kuasa politik dapat menjadikan Malaysia disanjungi. Yang peliknya orang lain yang bersusah dia senang-senang cuci tangan. Telah terbukti UMNO dan BNLah yang bersusah payah menjadikan kita Malaysia dihormati. Orang lain boleh sanjung, takkan dalam Malaysia tak boleh nak sanjung, jangan sampai kuasa Melayu hilang kerana Melayu sendiri yang hilangkannya.

No comments: