Thursday, July 9, 2009

Ustaz Nasarudin Tiada Di Manek Urai

Kerana menyokong kerajaan perpaduan dan diarahkan letak jawatan Ahli Parlimen Bachok oleh Tok Guru Nik Aziz, Ust. Nasarudin tidak kelihatan di dalam pilihanraya kecil Manek Urai, Kuala Krai Kelantan. Perasaan mana yang tidak luluh dan sedih apabila seorang yang bergelar ulama di dalam PAS mengarahkan beliau untuk meletakkan jawatan kerana buat kacau di dalam parti PAS.

Selaku pemerhati kecil yang berada di selatan tanah air, saya sendiri menyokong usaha Ust. Nasarudin untuk mewujudkan kerajaan perpaduan, saya percaya beliau ikhlas untuk melihat umat Melayu Islam bersatu padu dan menghindari dari persengketaan. Beliau bukan calang-calang orang yang dilihat barisan pemimpin PAS yang mahu melihat umat Islam bersatu, namun apakan daya beliau hanya pemimpin kecil di dalam Pakatan Rakyat sedangkang ramai lagi hero-hero di dalam PAS dan Pakatan Rakyat untuk membatalkan usaha kerajaan perpaduan.

Saya mendoakan semoga Ust. Nasarudin diberikan kekuatan, kesihatan dan kebaikan di dunia dan akhirat dalam membawa perpaduan Melayu Islam di negara ini.

No comments: