Tuesday, January 24, 2012

Selamat Tahun Baru Cina


Kesempatan ini saya ingin merakamkan ucapan Selamat Tahun Baru Cina, Gong Xi Fa Cai kepada rakan-rakan Chinese saya. Kita beruntung di bumi Malaysia ini, rakyat hidup penuh bersatu padu, mengamalkan toleransi yang baik,mempunyai sikap tolong menolong yang tinggi tanpa mengira jawatan dan tempat. Saya akui kemahiran dan kelebihan kaum Cina di Malaysia memberikan banyak manfaat kepada kaum yang lain.

Tidak rugi kaum cina berada di Malaysia kerana ia memberikan kebaikan kepada negara China dan begitu juga dengan kaum India bagi negara India. Kehebatan bumi Malaysia yang memiliki hasil masyhur, keindahan geografinya dan kepelbagaian budaya telah mengikat hubungan yang baik sesama kita.

Dalam kesempatan ini saya menyeru sikap buruk sangka, sikap merendahkan kaum lain dan sikap mementingkan kaum semata perlu dikikis, saya juga ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada pemimpin terdahulu yang berjaya menyatukan kepelbagaian kaum dan seterusnya pemimpin terkini begitu teguh mempertahankan perpaduan sesama kita. Saya juga berharap pemimpin yang akan datang akan mencipta lebih banyak kekuatan dengan bersendikan kepelbagaian masyarakat yang mempunyai kekuatannya tersendiri.

Oleh itu sempena Tahun Naga ini saya percaya bagi kaum Muslim melihat sesuatu itu dengan penuh kebaikan dan berharap kita dapat menghasilkan sebuah negara yang penuh kebaikan untuk generasi yang akan datang.

No comments: