Wednesday, February 17, 2010

Majlis Penyerahan Ang Pau

8 Feb 2010 : Majlis penyerahan bantuan kepada orang miskin di Bukit Bakri bersama Ketua Masyarakat Bakri Barat iaitu En.Sia Ka Tuan telah dijalankan di Pejabat MCA Cawangan Bukit Bakri. Seramai 30 orang telah menerima sumbangan yang disampaikan oleh orang ramai bermula jalam 9.00 pagi sehingga jam 12.00 tengahari.

UMNO Bahagian Bakri menerusi wakilnya iaitu Tn.Hj. Rasid bin Hj. Suib telah menyampaikan beberapa kotak limau daripada Dato' Saipolbahari yang merupakan Ketua UMNO Bahagian Bakri. Majlis berjalan dengan suasana tenang dan simpati dengan keadaan penerima yang dilihat kurang upaya. Termasuk orang tua, anak cacat dan ibu tunggal turut diberikan ang pau.

Sepanjang tinjauan saya, yang menariknya, penerima bantuan akan duduk sebaris dan dihadapan mereka ada kotak yang diisi dengan ang pau yang diberikan oleh dermawan. Namun sebelum itu, terdapat penyambut tetamu yang mengucapkan jutaan terima kasih kerana hadir dan mereka akan ke kaunter pendaftaran bagi memaklumkan berapakah jumlah sumbangan yang akan diberikan. Daripada kiraan pada hari tersebut, jumlah sumbangan yang diterima melebihi RM 20,000.00.

Mungkin kaedah ini boleh dicontohi oleh masyarakat Melayu.....

No comments: