Saturday, August 6, 2011

CUCU MAT KILAU KELUAR PKR


Blog cucu mat kilau dianggap blog yang cukup serius dalam mendepani kerajaan Negeri Pahang, pembongkaran demi pembongkaran yang dilakukan turut memberi impak kepada pentadbiran MB Pahang termasuk isu Lynas dan isu FELDA. Menjadi orang paling penting dalam menggerakkan PKR Negeri Pahang dan mempunyai cita-cita yang besar untuk masa depan negara. Beliau pernah menjadi setiausaha UMNO Cawangan di Jengka 7 dan keluar dari PKR setelah Anwar dipecat pada 1998. Beliau pernah dicalonkan sebagai ADUN Lepar Pahang pada PRU 10 (2004) namun terpaksa memberikan laluan pada calon PAS kemudian dicalonkan semula pada PRU 11 (2008) sebagai ADUN Kemayan namun tewas pada ADUN BN.

Kisah keluarnya cucu mat kilau atau nama sebenarnya Mohd Shukri bin Mohd Ramli yang menjadi orang penting penubuhan keadilan adalah beliau kini sedang memilih untuk memasuki parti mana pada PRU 12, ini kerana beliau berhasrat untuk bertanding pada PRU akan datang atas alasan beliau ingin membawa isu rakyat untuk ke dewan negeri secara terhormat. Beliau yang mempunyai pelbagai kenalan di dalam parti utama Melayu masih belum buat keputusan, namun ramai yang meramalkan lebih baik cucu mat kilau ini masuk PAS berbanding parti lain.

Yang menarik juga beliau tidak bersetuju dengan pendekatan pimpinan PKR yang dirasai oleh ramai orang termasuklah Lokman Adam, Ezam Md. Nor, Zulkifli Nordin, Datuk Zahrain dan ramai lagi iaitu tidak mendengar pandangan orang bawahan....

Kepada cucu mat kilau, saya menasihatkan agar bersamalah dengan parti UMNO, wujudkan golongan yang telus dan bebas sebagai kumpulan check and ballance UMNO, hanya parti UMNO sahaja yang membawa kesejahteraan untuk rakyatnya, sama-samalah kita membetulkan persepsi buruk yang dilemparkan ke atas UMNO. Kita sudah lihat sekarang apa yang berlaku, orang seperti kitalah yang akan meneruskan perjuangan.

P.S : Mat Kilau tidak pernah meninggalkan agama dan bangsanya dalam menentang penjajah...

No comments: