Thursday, April 2, 2009

PELANTIKAN NAJIB MELENGKAPI TEORI RAHMAN

Alhamdulillah, pelantikan Dato' Seri Najib sebagai PM ke 6 telah jadi kenyataan pagi tadi dihadapan SPB YDPA, pelantikan ini telah melengkapi teori RAHMAN tetapi apa yang berlaku sepelas teori ini.

Ada satu pendapat menyatakan lepas ini teori MAHATHIR pula iaitu M = Muhyiddin, A = Ahmad Zahid, H = Hishamuddin dan seterusnya ATHIR akan ditentukan kelak. tetapi ini adalah teori sahaja yang mencantikkan lagi warna politik di Malaysia.

Tetapi apa yang menghairankan adalah orang Melayu kita sendiri yang mendedahkan kelemahan dan keburukan orang Melayu yang diambil kesempatan oleh kaum bukan Melayu khususnya pembangkang. Pelik betul tengok PKR yang bersungguh-sungguh taknak bagi Najib jadi PM, saya tahu pelantikan ini akan mengecewakan Anwar Ibrahim, apa boleh buat, hukum Allah telah ditentukan, kita kena yakin qada' dan qadar. Bila tak dapat, janganlah kaitkan dengan macam2, kes Al Tantuya, Kes Mongolia, pembelian peralatan perang dan bermacam lagi.

Saya nak tegur kepada penyokong-penyokong PKR ni, awak tahu ke apa yg dikatakan oleh Anwar itu betul, adakah awak menyaksikan, adakah awak membuktikan, adakah awak hidup sebilik dan tidur sekatil dengan Najib. Salam dengan Najib pun tak pernah tapi cerita macam2 keaiban orang. Bila fitnah dah berleluasa, awak menambah lagi, sia-sialah pahala amal yang awak buat. Dulu kata Mahathir itu Mahafiraun, kata Pak Lah Temberanglah kini giliran Najib pula. Bila kita mengatakan sesuatu sesuatu yang buruk ke atas seseorang tanpa berpandukan kepada penyaksian dan bukti kita berdosa besar. Janganlah terlalu taksub kepada pemimpin sapai kita langgar hukum Islam dan tali silaturahum, janganlah kerana taksub pada Anwar Ibrahim anda lanyak semacam aje kat UMNO dan BN. Mulia sangatkah anda sampai sanggup menghina saudara seislam kita. Lebih baik saudara muhasabah diri, banyak belajar ilmu fardu ain, belajar tasauf, belajar tauhid, belajar ekonomi, belajar tajwid dan yang baik untuk diri kita dan keluarga kita.

Saya puji beberapa pemimpin PAS yang dapat membezakan dan lebih rasional seperti Nik Aziz, Hadi Awang, Sallehudin Ayub, Mustafa Ali dan beberapa orang lagi, saya akui banyak kelemahan dalam UMNO yang ketika ini mereka sedang berusaha untuk baiki, ingatlah PKR tidak perjuangkan agama dan bangsa, ia hanya perjuangkan keadilan untuk mereka yang tertindas seperti Anwar Ibrahim, yang peliknya yang keluar dari UMNO taknak pula masuk PAS, yang dia masuk PKR sebab masuk parti PAS menyebabkan dia kena insaf dan menjadi alim.

Apa yang saya nak nyatakan hari Jumaat (penghulu segala hari) marilah kita bersatu semula sepertimana Ansar dan Muhajirin bersatu atau seperti datuk nenek kita bersatu menentang Malayan Union.
HIDUP ISLAM, HIDUP MELAYU, HIDUP MALAYSIA

No comments: