Saturday, April 3, 2010

1 TAHUN KEPIMPINAN YAB PERDANA MENTERI DALAM KONTEKS BAKRI

Syabas dan tahniah kepada YAB Perdana Menteri Malaysia yang ke 6 setelah mengorak satu langkah yang baik, baru menerusi satu transformasi pemikiran dan anjakan perbuatan ke arah Malaysia yang lebih baik, kreatif, dinamik, kesejahteraan dan kejayaan dalam semua pembangunan.

Jika diukur dari aspek sosial, kejayaan pentadbiran PM ini jelas dilihat apabila meletakkan rakyat satu keutamaan dan pencapaian mesti diutamakan oleh semua agen kerajaan dan jentera parti khususnya Barisan Nasional. Sebanyak 6 bidak keberhasilan utama (NKRA) menjadi kayu pengukur tahap kejayaan beliau yang merupakan satu wawasan tinggi bagi memacu impian rakyat yang lebih gemilang. Tidak itu sahaja, apabila tindakan beliau sendiri yang turun ke bawah seperti sambutan dirinya sebagai PM yang tahun pertama dibuat dengan mengadakan lawatan kerja ke Hulu Selangor (iaitu kawasan yang akan berlaku PRK) telah menyatakan bahawa beliau bukanlah PM yang hendak diagungkan dan dijulang atas nama, tetapi untuk menabur bakti kepada rakyat. Contoh inilah yang mesti diikuti oleh pemimpin di dalam Parlimen Bakri agar rakyat tahu signal yang ditunjukkan oleh PM turut dirasai di peringkat akar umbi.

Jika diukur dari aspek agama, beliau yang sebelum ini dilabelkan sebagai seorang moderate malah ada yang menganggap dirinya sebagaiseorang yang tidak mementingkan Islam jelas kelihatan apabila beliau turun sendiri ke ijtimak tabeligh asia yang diadakan di Nilai Negeri Sembilan dengan kehadiran puluhan ribu umat Islam. Beliau juga memberikan pengiktirafan kepada johan qari dan qariah negara dengan pencen serta peruntukan yang besar dalam penyemarakkan Islam.

No comments: